۱۴۰۰/۱۱/۲۵ اخبار کی بازار

کی بازار- یکی از عیوب اندروید در مقایسه با سیستم‌عامل‌های دسکتاپی نبود گزینه‌هایی برای عمیق‌تر شدن در سیستم‌عامل و مدیریت فایل‌ها به طور دستی است. هرچند به طور پیش‌فرض یک سیستم عامل اندرویدیی روت‌نشده بسیاری از این گزینه‌ها را ارائه می‌دهد اما کلی اپ‌های فایل‌‌ منیجر بسیار عالی وجود دارد که به شما قدرت مدیریت بالایی می‌دهند. چه بخواهید دایرکتوری روت گوش خود را کاوش کنید، اپ‌ها را رمزگذاری کرده یا به طور دستی آن‌ها را انتقال دهید، فولدرها را در دستگاه خود ایجاد یا حذف کنید بهر حال این اپ‌های فایل‌ منیجر به کارتان خواهند آمد. با ما همراه شوید تا 8 اپ برتر فایل‌منیجر اندرویدی را در سال 2022 خدمتتان معرفی کنیم.

Files

آیا می خواهید همه چیز بسیار ساده پیش رود؟ اگر نمی‌خواهید برنامه‌های طرف‌سوم را در گوشی خود دانلود کنید، می‌توانید از برنامه Google's Files استفاده کنید که در اکثر دستگاه‌های اندرویدی به صورت درون‌سازه‌ای وجود دارد یا می‌توانید آن را از پلی‌استور خریداری نمایید.

شاید به اندازه برخی از گزینه‌های موجود در لیست پرجزئیات و کامل نباشد، اما یک رابط تمیز و خوب ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانید فایل‌های گوشی خود را بسازید، به شما امکان می‌دهد دانلودها، تصاویر و ویدیوها را براحتی مشاهده و فایل‌ها را به صورت آنلاین (با رمزگذاری خودکار) و آفلاین به اشتراک بگذارید.

براحتی به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را پیدا کنید، و حتی می‌تواند گوشی شما را برای فایل‌هایی که فکر می‌کند فایل‌های ناخواسته و موقتی هستند اسکن کند، پیشنهاد می‌کند آن‌ها را برای شما حذف کرده و فوراً مقداری از فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان را ذخیره کند.

FX File Explorer

سوال بزرگی که باید هنگام انتخاب فایل منیجر از خود بپرسید این است که آیا به دنبال چیز ساده‌ای هستید یا اینکه چیزی بیش از اینها از یک فایل‌منیجر توقع دارید. با پشتیبانی از SMBv2، صفحه اصلی قابل تنظیم و Usage View که اندازه و محتوای هر فولدر را در گوشی شما نشان می‌دهد، FX File Explorer کارهای زیادی برای آن ارائه می‌دهد.

FX به شما امکان می‌دهد فایل‌های رمزگذاری‌شده را با فرمت‌های AES-256 و AES-128 بسازید، و همچنین آنها را مرور کنید، و حتی برای علاقه‌مندان به موسیقی چیزی دارد که به شما امکان می‌دهد محتوای صوتی را با برچسب‌های صوتی معمولی مانند هنرمند، آلبوم و لیست پخش کاوش کنید (همچنین می‌توانید به طور مستقیم از طریق برنامه موسیقی گوش دهید، فیلم تماشا کرده و عکس‌ها را ببینید). و از همه مهمتر، علیرغم رایگان بودن، FX File Explorer هیچ تبلیغاتی ندارد و همین به کاربرپسند بودنش نیز می‌افزاید. می‌توانید برنامه را با ویژگی‌های پولی مانند FX Connect بسط دهید تا فایل‌ها را مستقیماً بین گوشی‌هاو «Web Access» که به شما امکان می‌دهد فایل‌های خود را از مرورگر رایانه شخصی مدیریت کنید، انتقال دهید. اینها مزیت نسخه پریمیوم آن است اما نسخه رایگان آن نیز بیشتر قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Solid Explorer

یکی از بهترین ویژگی‌های Solid Explorer طراحی دو صفحه‌ای آن است که باعث می‌شود همه فایل‌های اندرویدی شما سریع و آسان بررسی شوند. تمرکز ویژه‌ای روی امنیت دارد و به شما امکان می‌دهد هر فایل و فولدری را با رمز عبور رمزگذاری کنید، که بعداً می‌توانید آن‌ها را با حسگر اثر انگشت باز نمایید.

طراحی دو پنلی اساساً دو پنجره مجزا در Solid Explorer ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و فولدرها را بین آن‌ها کشیده و رها کنید، دقیقاً مانند یک سیستم‌عامل دسکتاپ. سفارشی‌سازی‌های زیادی از نظر رنگ و تم وجود دارد. حتی عملکردهای بیشتری در دستگاه روت شده باز می‌شود، جایی که می‌توانید از آن به عنوان یک روت اکسپلورر مناسب استفاده نمایید.

نکته مهم این است که Solid Explorer یک اپ پولی است، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید آن را به مدت 14 روز رایگان امتحان کنید.

MiXplorer

یکی از بهترین فایل‌منیجرهای مخفی برای اندروید، MiXplorer برای مدت طولانی مورد علاقه جامعه XDA بوده است و به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها فایل‌ها را در دستگاه خود جستجو کنید، بلکه در کل شبکه شخصی خود (از جمله FTP، LAN و فضای ذخیره سازی مبتنی بر کلود) . این ویژگی سفارشی‌سازی زیادی دارد، امکان مرور سریع تب‌ها را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد زنجیره‌ای از دستورات را با استفاده از ویژگی  Tasks ایجاد کنید.

به لطف خوانشگر یکپارچه که فرمت‌های EPub، MobiPacket و PDF را می‌خواند، و همچنین پخش‌کننده رسانه جامع، نمایشگر تصویر و ویرایشگر متن، می‌توانید به راحتی فرمت‌های مختلف فایل‌ها را مشاهده کنید.

 

برای استفاده از MiXplorer نیازی به داشتن دستگاه روت نیست، اما اگر نیازی هم بود عملکردهای بیشتری در قالب بک‌آپ از داده‌ها و گزینه‌های مدیریت اضافی باز می‌شود. این اپ بدون آگهی و کاملاً رایگان بوده  توسط افرادی بسیار خبره مدیریت و پشتیبانی می‌شود.

ES File Explorer

ES File Explorer یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین کاوشگرهای فایل در این لیست است. فقط اگر بدون تبلیغات بود می‌توانست صدرنشین باشد. البته تبلیغاتی بودنش توجیه‌پذیر است. توسعه‌دهندگان بابت تمام زمان و تلاشی که کشیده‌اند مستحق پرداخت هزینه های مالی برای مشکلات خود هستند.

نکته مهم این است که ES File Explorer در آوریل 2019 از فروشگاه Play حذف شد، احتمالاً به دلیل فعالیت های کلاهبرداری یکی از زیرمجموعه های این شرکت به نام DO Global  . برای استفاده از آن امروز، باید آن را از سایتی مانند APKPure دانلود کنید، جایی که جدیدترین نسخه‌ها هنوز در حال انتشار هستند.

ES File Manager همچنان با ویژگی اشاره‌ای خاص خود همراه است که در آن می‌توانید حرکات خاصی را ضبط کنید که عملکردهای درون برنامه را انجام می‌دهند. همچنین به شما امکان می‌دهد میانبرهای فولدرها و فایل‌ها را در صفحه اصلی خود ذخیره کنید (تجربه‌ای تقریباً دسکتاپی). این فایل‌منیجر دارای نمایشگرها و پخش‌کننده‌های داخلی برای انواع فایل‌های مختلف است، بنابراین می‌توانید ویدیوها را تماشا و مستقیماً از آن موسیقی پخش کنید. همچنین یک تسک منیجر وجود دارد که در آن می توانید تسک‌ها را انجام داده و مقداری حافظه را در دستگاه خود آزاد کنید.

این فایل‌منیجر همچنین از فشرده‌سازی/فشرده‌سازی rar و zip پشتیبانی می‌کند و حتی با ویرایشگر یادداشت خود همراه است. این برنامه با پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی کلود، جستجوی بلوتوثی فایل‌ها، دسترسی از راه دور به فایل، انتقال بی‌سیم فایل کامپیوتری، تحلیلگر کارت SD و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، یک برنامه همه چیز تمام است. این فایل‌منیجر همچنین تم‌پذیر نیز هست. شاید برخی از پرطمطراق بودن این اپ گلایه داشته باشند اما اگر دنبال اپ آچار فرانسه می‌گردید بهترین گزینه خواهد بود.

Astro File Manager

اولین چیزی که هنگام رفتن به صفحه Google Play Astro File Manager می بینید "بدون تبلیغات" است. این بنر روی نماد خود مانند شعار شرکت اجرا می‌شود. برای هر کسی که می‌خواهد یک مرورگر فایل عالی و بدون آگهی داشته باشد جای دیگری را نگردید. گزینه مناسب همینجاست. علاوه بر کمک به سازماندهی فایل‌های خود از طریق مدیر فایل خود، دارای یک پاک کننده حافظه مفید است.

این فایل‌منیجر به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را با فرمت‌های rar و zip فشرده و از حالت فشرده خارج کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات، فایل‌ها و فولدرها را بوکمارک کنید. این دستگاه مدیاپلیر مخصوص خود را دارد که به شما امکان می‌دهد فیلم ها و موسیقی را پخش کنید، مجموعه تصاویر خود را به آرامی بررسی نموده و فضای ذخیره سازی ابری و داخلی خود را مدیریت کنید.

X-Plore File Manager

ویژگی منحصربه‌فرد X-Plore این است که به شما این امکان را می‌دهد تا با ارائه یک کاوشگر دو صفحه‌ای، همزمان با ویندوز کار کنید تا بتوانید فایل‌ها را در بین دو فولدر کپی کرده و با هم مقایسه کنید. علاوه بر همه اینها، به شما امکان می‌دهد فایل های APK را ببینید و فولدرها را در بسته‌های APK فشرده سازید.

این فایل‌منیجر نقشه دیسک دارد که به شما امکان می‌دهد ببینید کدام فایل‌ها بیشترین فضای دیسک را می‌خورند و با نمایشگر پی‌دی‌اف خود همراه است. می‌توانید فایل‌های خود را به صورت وایرلس از مرورگر وب رایانه شخصی مدیریت کنید. دارای دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری و پخش کننده ویدیویی است که امکان زیرنویس را فراهم می‌کند. این‌ها همه قطره‌ای است در برابر اقیانوس قابلیت‌های این فایل‌منیجر.

Total Commander

نسخه‌ای کلاسیک و اورجینال: Total File Commander دارای یک رابط کاربری ساده اما قدرتمند است. ممکن است برخی نسبت به آن زاویه داشته باشند اما به خوبیِ همتای ویندوزی خود است و مسئولیت خود را به خوبی انجام می‌دهد.

می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها، ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه کنید. این فایل‌منیجر همچنین مدیا پلیری هم دارد که می‌تواند مستقیماً از پلاگین‌های LAN، WebDAV و کلود پخش شود. شما قادرید فولدرها را به عنوان میانبر نشانه‌گذاری و ذخیره کنید. برای کسانی که دستگاه های روت‌شده دارند، روت اکسپلورر توانمندی نیز دارد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.