۱۳۹۸/۱۰/۱۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- برخی‌اوقات ممکن است یک بخش صوتی وجود داشته باشد که بخواهید در کامپیوتر خود آن را ضبط کنید. چندین روش برای انجام این کار -در کامپیوتر ویندوز 10 - وجود دارد که در ادامه قصد داریم به دو روش مختلفِ آن اشاره کنیم. پس با ما همراه شوید.

استفاده از اپ Voice Recorder

به نوار جست‌وجو واقع در گوشه‌ی پایین سمت چپِ نمایشگر ویندوز 10، کنار دکمه‌ی Start رفته و از آن برای جست‌وجوی اپی به نام Voice Recorder استفاده کنید.

 

 

 

این اپ در فیلد نتایج جست‌وجو ظاهر خواهد شد. رویش ضربه زده تا اپ اجرا شود. Voice Recorder در حقیقت یک برنامه‌ی ساده است که از دکمه‌ای بزرگ در مرکز برای شروع عملیات ضبط استفاده می‌کند. در طول ضبط، می‌توانید زیر دکمه‌ی ضبط روی گزینه‌ی Pause بزنید تا عملیات ضبط متوقف شود و بعد باری دیگر روی دکمه‌ی Pause بزنید تا عملیات ضبط به کار خودش ادامه دهد.

 

 

 

همچنین متوجه دکمه‌ی نشانگر هم که با آیکون پرچم نشان داده شده است نیز خواهید شد. این دکمه برای نشانه‌گذاری کردن برخی بخش‌های ضبط صوتی است که اهمیت دارد. سپس می‌توانید از این نشانگرها یا همان مارکرها برای پیدا کردن راحت‌ترِ آن بخش‌ها استفاده نمایید. وقتی کارتان با ضبط انجام شد، باری دیگر روی دکمه‌ی مرکزی ضربه زده تا عملیات ضبط تمام شود. اکنون کلیپ صوتی ذخیره خواهد شد.

 

 

 

کلیپ ذخیره‌شده در فهرست گوشه‌ی بالا سمت چپ صفحه -جایی که می‌توانید بدان دسترسی داشته باشید- پدیدار خواهد شد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌های نزدیک به پایین صفحه این کلیپ را به اشتراک گذاشته، اصلاح کرده، پاک نموده و یا نامگذاری مجدد کنید.

 

 

 

متأسفانه این رکوردر، صداهایی را که از داخل کامپیوتر می‌آیند -برای مثال صدایی که دارد از یوتیوب پخش می‌شود- نمی‌گیرد؛. شما تنها می‌توانید صداهای خارجی مانند ضبط صدا بگیرید.

به منظور گرفتن صداها از فایل‌های پخش‌شده روی کامپیوترتان، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

 استفاده از Game Bar

ویدیو یا فایل آدیویی که روی کامپیوترتان هست و می‌خواهید آن را ضبط کنید پخش کرده و درست همان لحظه که به بخش مورد نظرتان برای ضبط رسیدید، متوقفش کنید.

Win + G را فشار دهید تا game bar یا همان نوار بازی باز شود. این قابلیت برای ضبط سشن‌های گیمینگ طراحی شده است اما می‌تواند خیلی راحت هر فعالیت روی صفحه‌ایِ دیگر را نیز ضبط کند (مانند فایل ویدیویی یا صوتی).

 

 

 

روی دکمه‌ی دایره‌ای‌شکل سفید رنگ نوار بازی کلیک کرده و شروع کنید به پخش کردن فایل صوتی. این برنامه حالا به طور خودکار شروع به کار خواهد کرد. روی دکمه‌ی مربعی‌شکل آبی کلیک کنید تا بعد از اتمام پخش صدا، رکورد متوقف شود.

 

 

 

این ضبط صدا در فرمت ام‌پی4 در بخش Videos فایل‌اکسپلورر داخل فولدر Captures ذخیره خواهد شد. این فایل در خود آدیویی را که می‌خواستید ضبط کنید و همچنین ویدیویی از آن را به همراه دارد.

 

 

 

برای تبدیل آن به فایل خالص صوتی باید از Any Video Converter (یا VLC) استفاده کنید.

این در حقیقت یک برنامه‌ی محبوب و رایگان با کاربردی بسیار آسان است که به شما اجازه می‌دهد هر فایل ویدیویی یا صوتی را به هر فرمت قابل‌پخشی تبدیل نمایید.

 

 

 

بعد از نصب و اجرای برنامه‌ی Any Video Converter، کلیپ ضبط‌شده‌ی خود را آپلود نموده و آن را به فرمت فایل ام‌پی‌3 و یا هر فرمت صوتی دیگر تبدیل کنید.

ضبط صوتی جدید خود را -که اکنون می‌توانید هر طور که می‌خواهید می‌توانید از آن استفاده نمایید- دانلود کنید.

نتیجه‌گیری

هر دو روش‌های فوق را می‌توان برای ساخت یک ضبط صوتی –یا از منبع خارجی مانند وویس رکوردینگ و یا از فایل ویدیویی یا ام‌پی‌3 روی کامپیوتر- به کار برد. گرچه شاید روش دوم چندان سرراست و راحت نباشد اما می‌توان با خیال راحت از آن برای دریافت ضبط‌های صوتی بدون قطعی و واضح (از آهنگ‌ها، فیلم‌ها و غیره) استفاده نمود.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.