می‌توانید برنامه Ultimate Performanceرا از جایی که معمولاً طرح‌های قدرت خود را تغییر می‌دهید، فعال کنید.برای دسترسی به برنامه های برق خود، Win + I را فشار دهید تا برنامه Settings راه اندازی شود و به System > Power & sleep بروید. به صفحه سمت راست بروید و Additional Power Setting را انتخاب کنید.

Windows Performance

روی Additional Power Setting کلیک کنید

یک پنجره جدید خواهید دید. Show Additional Plans را انتخاب کنید و Ultimate Performance انتخاب کنید.

Ultimate Performance

طرح قدرت عملکرد نهایی را انتخاب کنید

اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید، همان گزینه را در Control Panel > Hardware and Sound > Power Options پیدا خواهید کرد.

 

با این حال، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که گزینه انتخاب Ultimate Performance را در این صفحه مشاهده نکنید.نگران نباشید. هنوز هم می توانید حالت عملکرد نهایی را با کمی تغییر در تنظیمات ویندوز 10 یا 11 فعال کنید.

 

گزینه نهایی عملکرد کجاست؟

در اکثر لپ‌تاپ‌ها و حتی برخی از رایانه‌ها، برنامه قدرت نهایی را پیدا نخواهید کرد. با این حال، اجرای یک دستور ساده آن گزینه را در صورت تمایل به استفاده از آن، در دسترس قرار می دهد. می توانید این دستور را در Command Prompt یا PowerShell اجرا کنید.

Command Prompt

اگر می خواهید از Command Prompt استفاده کنید، Ctrl + R را فشار دهید، cmd  را تایپ کنید و Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا یک Command Prompt راه اندازی شود. اگر می خواهید از PowerShell استفاده کنید، کافی است به  cmd PowerShell را تایپ کنید تا PowerShell به عنوان Admin راه اندازی شود.

شما می توانید از همین دستور برای دریافت گزینه نهایی عملکرد، صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید استفاده کنید. فقط کافی است دستور زیر را در Command Prompt یا PowerShell کپی و پیست کنید:

powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61

دستور برای گزینه عملکرد نهایی

گزینه های Power را از تنظیمات باز کنید و ببینید آیا طرح اکنون در دسترس است یا خیر. اگر قبل از اجرای دستور، پنجره تنظیمات باز بود، آن را ببندید و دوباره باز کنید.

 

چگونه می توان برنامه Ultimate Performanceرا حذف کرد

برای انجام این کار، به تنظیمات > سیستم > Additional Power Setting برگردید و طرح دیگری را انتخاب کنید (از Power Saver، Balanced یا High performance.

سپس گزینه Change plan settings را در کنار نام طرح انتخاب کنید. در صفحه بعدی، روی Delete this plan کلیک کنید و در صورت درخواست، حذف را تایید کنید.

Delete Planمنبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.