۱۳۹۷/۹/۱۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- اگر مدت‌هاست کاربر ویندوزی هستید شاید یادتان باشد زمانی روی ورژن‌های اولیه‌‌ همچون 95، 98 و یا ویندوز 3.1 گیم‌های 16 بیتی وجود داشت. این بازی‌های به‌یاد ماندنی را Windows Entertainment Pack منتشر کرد و برخی از گیم‌ها هم از قبل در ویندوز تعبیه شده بودند. نسخه‌های قدیمی ویندوز از بازی‌های مختلفی برخوردار بودند که از همه محبوب‌ترش Minesweeper بود. در کنار آن گیم‌های دیگری همچون Solitaire، Snake، FreeCell و غیره هم وجود داشت. بدیهی است که ویندوز 10 این بازی‌ها را در خود ندارد اما بد نیست برای تفنن گاهی به آن روزهای خاطره‌انگیز برگردیم.

چندی پیش خبری مبنی بر قابلیت اجرای بازی قدیمی و نوستالژیک  Space Cadet Pinball سه‌بعدی روی ویندوز 10 منتشر شد که البته بازخوردهای بسیار مثبتی هم دریافت کرد. همچنین در خبری نیز آمده بود که می‌توان گیم‌های کلاسیک ویندوز 7 را به ویندوز 10 اضافه کرد. و حالا در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور می‌شود این بازی‌های کلاسیک را از پک تفریح و سرگرمی ویندوز پیدا کرد:

Minesweeper و دیگر بازی‌های کلاسیک را روی ویندوز 10 بازی کنید

برای شروع، بیایید سری به Archive.org بزنیم و بهترین پک سرگرمی ویندوزی را دانلود نماییم که در آن 12 فایل وجود دارد. شما همچنین می‌توانید در صورت تمایل هر گیم را به طور جداگانه دانلود کنید. برای شروع بازی، تنها کافیست روی فایل قابل‌اجرا دو بار کلیک کنید. هیچ چیزی برای نصب وجود ندارد پس می‌توانید فایل‌ها را روی فلش بریزید و آن‌ها را روی پی‌سی‌های مختلف اجرا کنید.

 

 

این پک همچنین ورژن‌های قدیمی MS Paint و Calculator را نیز دارد. درست است که هنوز نسخه‌های وصله‌پینه‌شده‌ی این گیم‌ها وجود دارد اما اینکه خودِ اصلِ گیم‌ها را بازی کنید مزه‌ی دیگری دارد. نکته‌ی جالب دیگر این است که وقتی چیزی را از Paint ذخیره می‌کنید، برایتان رابط Windows Explorer قدیمی را می‌آورد.

 

 

این بازی‌ها باید روی ورژن‌های 32 یا 64 بیتی ویندوز اجرا شوند. همانطور که پیشتر هم گفتیم، همچنان نسخه‌های اصلاحی و به اصطلاح مرمت‌شده‌ی گیم‌های کلاسیک وجود دارد؛ اما لطف بازی کردن گیم‌های کلاسیک در ویندوز 10 در نوستالژی شیرینی است که برای کاربران به ارمغان می‌آورد؛ تجربه‌ای دست‌نخورده و ناب از زمان‌های قدیم. حتی آیکون‌ها هم شما را به سال‌های گذشته خواهد برد. اگر سنتان به گیم‌های ویندوز 3.1 و 95 قد می‌دهد و یا صرفاً یک رتروگیمر  هستید پس بی‌شک حسابی سرگرم خواهید شد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.